Het Project


image

Iedereen kent ze wel:

De Perfecte Mama.

Het type vrouw die een dag na de bevalling weer strak en gespannen in haar maatje 34 een 7-gangenmenu staat te koken in haar onberispelijk nette keuken, terwijl de heerlijke geurende fruittaarten staan af te koelen en het zelfgemaakte ijs in de vriezer staat (en op tijd gedraaid word!). Make-up en haar gedaan, nageltjes mooi gelakt en een prachtige parelwitte lach die ze op precies het gepaste moment tevoorschijn tovert terwijl ze haar 30 gasten entertaint, voor de kinderen zorgt en haar man liefkozend over zijn rug streelt. Het type vrouw die er altijd onberispelijk uitziet (ja, ook om 6u30 ’s morgens), die kinderen heeft die nooit een woedeaanval krijgen, kinderen die nooit tegenspreken en zonder morren hun kamer opruimen.

Ja, het type vrouw waardoor jij je ongemakkelijk gaat voelen als je in je trainingsbroek een koffietje drink terwijl je Oprah kijkt,  je haar ongekamd, maar je tanden wel gepoetst (want de tandarts kost net iets te veel om daar even gezellig op bezoek te gaan). Je huis lijkt wel een zoo en je kinderen schreeuwen en vechten en gooien met speelgoed naar elkaar. En bij ‘een gezellig avondje met vrienden’  denk je aan een mooi gedekte tafel en een weldoordacht menu, maar uiteindelijk word het toch spaghetti bolognaise uit een gewoon bord aan een gewone tafel.

Soms kijk je rond en denk je: ” Hoe ben ik hier beland?”. Ik ken het gevoel. Ikzelf ben een nogal chaotisch mens. Een van-de-hak-op-de-tak mama en ik geef het toe: ik ben nogal lui en ik heb een hekel aan poetsen! Maar daartegenover staat dus wel dat ik graag een proper huisje heb. Als mama van 4 leer je je aanpassen aan het budget dat je hebt. Maar wat als je je budget kan aanpassen aan wat je wil? Wat als je leuke activiteiten kan bedenken voor je kinderen zonder dat het tonnen geld kost? Hoe kan ik met tweedehandsmeubelen toch een leuk interieur bekomen? En wat ga ik in hemelsnaam vandaag weer koken? Zoveel vragen… en na wat rondgekeken te hebben, zijn er blijkbaar een heleboel antwoorden ook! *maakt een vreugdesprongetje*

Ik heb besloten mijn zoektocht met de wereld te delen. Ik ben zeker dat het een project word van vallen en opstaan.  Getest en goedgekeurd … of afgekeurd. We zullen zien. Ik vind het best spannend.

En als jullie, als lezers, tips hebben, handige weetjes, leuke websites,… dan hoor ik het graag.  Veel lees- en probeerplezier!

 

google-site-verification: googlef694c5e255ad7a70.html

2 Replies to “Het Project”

Geef een reactie

